Storceag fals

Se consuma in Croaziera PL


Sotul meu este pescar caruia nu-i place pestele, mananca ocazional..De-abia a venit din Delta si a fost foarte incantat ca a mancat o ciorba foarte buna de peste care se numeste storceag. Cum nu se pricepe in bucatarie mi-a dat putine amanunte dar esentialul l-am aflat si dand search pe google am aflat ca este considerata Regina ciorbelor de peste, se face din sturion ( pe care l-am vazut doar in poze), merge si din alt peste alb iar eu l-am facut din crap si am mai si dukanit-o... M-am inspirat de aici si mi-a iesit o ciorba...mi-era frica sa nu mi se faca rau, foarte buna este !
Poate dukanitele care stau in zona stiu mai bine sa faca storceagul sa ne impartaseasca si noua poate mai sant si alte amanunte

Ingrediente
1 crap
o ceapa
2 morcovi noi
1 ardei gras verde si 1/2 ardei gras rosu
2 rosii
pentru dressing
3 linguri iaurt grecesc
3 galbenusuri ( albusurile vor fi bune pt o prajitura, nu le aruncati !)
2 linguri de otet
mujdei de usturoi - de servit la masa
verdeata
1 ardei iute ca altfel nu merge ciorba
Pestele se curata de solzi, se scot intestinele, (poate aveti noroc si de icre, eu am avut noroc de laptii...au fost buni, i-am pus la ciorba) se portioneaza si se da sare, lasandu-se la rece 1-2 ore isi ia el cata ii trebuie
Am pus o oala pe foc apa si capatana si am lasat cam 10 min sa fiarba ( depinde cat e de mare ) , zarzavatul l-am taiat la cutit marunt si l-am adaugat si pe el si apoi si cateva bucati de peste
Cand s-au fiert ( ~ 15min ) am oprit focul toate ingredientele pentru dressing le-am amestecat intr-un castronel si am inceput sa pun cu polonicul din oala cate un pic de zeama firbinte, amestecand, pana au ajuns la aceeasi temperatura apoi am pus in oala, am presarat si verdeata, eu am pus tarhon, leustean si marar. Aici depinde si de gusturi
Cum scrie si in reteta de unde m-am inspirat am facut "din saracie " dar este foarte buna ( ma repet )

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Muschiulet de porc si piept de pui afumate la aragaz

Tajine cu pui