Cascaval dietetic

Cascavalul sau casul la "moda " acum l-au facut majoritatea, eu faceam si inainte de dieta iar cu lapte si branza degresate n-as fi crezut ca iese si totusi, se poate !
Ingrediente
1 Litru lapte degresat 1,5%
500gr branza degresata 0,2%( sa fie din cea cu brobonele, vrac)
1 ou
sare
1 lingurita rasa de bicarbonat stins in suc de lamaie sau otet

Prepararea nu este grea:
-laptele se pune la fiert, cand da in clocot se adauga branza, se amesteca cu lingura de lemn si in mai putin de 5min se alege branza de zer
- inchidem focul, turnam intr-o sita tapetata cu un tifon, sau o panza rara, strangem si punem la scurs. Cand se mai raceste mai ajutam, strangand saculetul
-dupa ce s-a scurs dam botul de branza prin razatoare, sa fie cat mai maruntita, adaugam oul, sare ( si daca vrem chimen, marar...eu nu am pus nimic )
- punem in cratita cu fundul dublu ( am avut una ceramica ) , pe aragaz si amestecam tot timpul, cand se incalzeste branza incepe sa se topeasca .Cand deja este elastic, se intinde, luati vasul de pe foc
,.NU trebuie lasat mai mult la foc,pentru ca se subtiaza si nu se mai intinde), adugati imediat bicarbonatul stins pe care l-ati pregatit din-nainte, amestecati energic si puneti in forma/formele pregatite
- lasati sa se raceasca in forme iar apoi depozitati la rece, eu il tin intr-o casoleta cu capac ca altfel se usuca
Daca vreti sa faceti pentru cei care nu tin dieta, eu dupa reteta asta faceam inainte de dieta Cascaval de casa

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Muschiulet de porc si piept de pui afumate la aragaz

Tajine cu pui