Pate din ficatei




Astazi am facut un pate foarte bun se poate consuma inca din Atac langa o ceapa, rosie, gogosar, castaravete...depinde in ce etapa santeti
De obicei pateul este fad fara unt, grasime in general dar acesta va asigur ca este foarte bun, incercati si-mi spuneti !
Ingrediente
300gr ficatei de pui
lapte degresat cat sa acopere ficateii
3 oua
o ceapa mica ( am pus una de apa )
1 iaurt degresat de 375gr din care a rezultat dupa scurgere 200gr crema sau daca aveti iaurt grecesc mai bine
2 lingurite ulei de masline ( merge si fara in atac )
100ml lapte degresat
1 lingurita mustar Dijon ( pt ca imi place mai picant, daca nu va place puneti clasic)
sare, piper
Se pun ficateii intr-un vas si-i acoperim cu lapte, lasam o ora la rece
Iaurtul daca nu aveti grecesc pus intr-o strecuratoare fina/tifon la scurs
Dupa expirarea timpului in blender punem toate ingredientele : ceapa, ficateii scursi de lapte ( acesta se arunca ) crema de iaurt,laptele, uleiul, sarea, piperul, mustarul si blenduim bine, bine
Va rezulta o compozitie lichida pe care o punem in borcane ( e bine sa folosim borcane cat mai mici, din momentul in care le-am deschis sa nu dureze mult pana golim continutul ) , se inchid bine capacele si intr-o oala tapetata cu o carpa de bucatarie punem borcanele apoi apa cat sa le cuprinda si lasam la baine-marie o ora din momentul in care au inceput sa fiarba
Lasam in apa pana se racesc, le scoatem si normal ca incercam ce am facut !
Va doresc pofta mare !
NOTA
Recomand sa nu se faca dintr-o cantitate mai mare de 500gr ficatei, reteta originala contine si grasime care ulterior se ridica deasupra si capaceste borcanul. La reteta aceasta lipsind, nu stiu cat o sa reziste la frigider

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Muschiulet de porc si piept de pui afumate la aragaz

Tocanita de conopida cu pui